expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday 13 July 2012

aku manusia biasa


aku manusia biasa..
aku ingin kan harta dunia..
namun tidak ingin terpesona dengannya..
hingga membuat aku lalai dan terlupa..
terlupa tujuan utama aku dicipta..
iaitu beribadah kepadaNya..


aku manusia biasa..
aku ingin rupa yg sempurna..
namun tidak terfitnah oleh manusia..
hingga hidupku musnah kerana fitnah dunia..
juga aku tidak ingin dihasut bangga..
hingga aku terlupa siapa yg mencipta..


aku manusia biasa..
aku ingin bahagia didunia..
bahagia di samping manusia..
namun tidak ku mahu terlupa..
mengejar bahagia disana..
negeri akhirat yg kekal selamanya..



aku manusia biasa..
aku ingin dipanjangkan umur ku di dunia..
namun bukan umur dihabiskan utk ke neraka..
aku ingin umurku didunia yg fana..
dihiasi dengan ibadah dan pencarian redhoNya..


aku manusia biasa..
aku menyukai pujian manusia..
namun tidak ingin terleka denganya..
aku ingin yg bisa memberiku kebaikan darinya..
pujian yg mencetuskan semangat dijiwa..
utk terus berjaya di dunia dan akhirat sana..



aku manusia biasa..
aku ingin kekuatan akal manusia..
kekuatan yg bisa melumpuhkan hujah manusia..
namun bukan yg bisa membuat ku binasa..
aku ingin mematahkan cakap mereka..
namun hanya aku gunakn utk berjuang demi agama..
agama islam yg aku cinta..



aku manusia biasa..
aku ingin ilmu yg penuh didada...
ilmu yg menjauhkan ku dari kejahilan manusia..
namun tidak pula ilmu yg membuat ku berbangga..
seterusnya mengecilkan manusia..
dan tidak pula aku terlupa mengamalkan ilmu yg ada..



aku manusia biasa..
aku ingin sebuah cinta..
yg bisa menenangkan jiwa dan raga..
yg bisa membuatku tersenyum bahagia..
namun tidak ingin aku terhanyut dengannya..
hingga aku terlupa utk bersyukur padaNya..
terlupa dia sang pemberi cinta..


ya allah redholah keatas aku yg hanya manusia biasa..
aku punya keinginan kerna aku manusia biasa..
namun ya allah..
jangan biar keinginan ku mengatasi rasa cintaku padamu..
amin ya rab amin ya rabbana..







*~islam itu indah senyum itu sunnah~*
*~mujahadah itu payah  kerna syurga itu indah~*


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...